Marketing 4p to kompozycja marketingowa określana również jako marketing mix 4p. W wersji podstawowej składa się z 4 elementów: produkt (product), cena (price), miejsce (place) i promocja (promotion). Dobrze skonstruowana strategia marketingowa jest nie do przecenienia. Dlatego warto dokładnie zapoznać się z marketingiem mix 4p i stosować jego założenia w praktyce.
Cena to jeden z najważniejszych parametrów, jaki klienci biorą pod uwagę przed zakupem towaru lub zamówieniem usługi. Zarówno za wysokie, jak i za niskie ceny mogą negatywnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe firmy. Możesz temu zapobiec, jeśli zlecisz przeprowadzenie badań, które wykażą, jaki zakres cen jest optymalny dla wybranej grupy produktów.
Jakość obsługi klienta to czynnik, który ma ogromny wpływ na satysfakcję klientów i wyniki sprzedażowe firmy. Pracownik powinien być uprzejmy, kompetentny oraz to ważne, aby prawidłowo eksponował oferowane produkty. Tajemniczy klient to osoba, której zadaniem jest weryfikacja jakości obsługi klienta w danej placówce.
Sukces firmy jest w dużej mierze uzależniony od satysfakcji klientów. Jednak czasem trudno jest przewidzieć, jak grupa docelowa zareaguje na dany produkt bądź usługę. W takiej sytuacji nie warto zdawać się na przypadek. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie przeprowadzenie badania satysfakcji klientów. Do tego celu wykorzystuje się wskaźniki: NPS, FCR, CSI i CES.
Nieustające zmiany przepisów i galopująca inflacja powodują, że współczesne firmy muszą sprostać wielu wyzwaniom, aby z powodzeniem realizować swoje cele. Utrzymanie wysokiej pozycji na rynku wymaga stosowania długofalowych i przemyślanych strategii biznesowych. Analiza SPACE to metoda badawcza, dzięki której dowiesz się, jaki potencjał ma Twoja firma!
Odtworzenie ścieżki zakupowej klienta pozwala dokładnie przeanalizować jego doświadczenia związane z konkretną usługą bądź produktem. Na tej podstawie można odkryć wzory zachowań oraz dotrzeć do przyczyny ich występowania. Zidentyfikowanie potrzeb klientów jest niezbędne, aby móc wdrożyć stosowne zmiany i poprawić jakość oferowanych przez firmę zasobów. Na czym polega analiza Customer Journey i kiedy warto wykonać to badanie?
Na odbiór marki przez konsumentów wpływa wiele wzajemnie powiązanych ze sobą czynników. Badanie Click Tracking pozwala ustalić, na czym skupia się uwaga odbiorcy, gdy ogląda stronę internetową, reklamę, ulotkę lub opakowanie produktu.
Analiza SWOT to podstawowa metoda analizy strategicznej, która pozwala na zidentyfikowanie mocnych i słabych stron firmy. Dzięki tej technice ekspert może precyzyjnie określić szanse i zagrożenia zewnętrzne, które wynikają z aktualnej sytuacji na rynku. Na czym polega analiza SWOT firmy i jak ją wykorzystać w praktyce?